lørdag 7. januar 2012

På hålkeføre uten brodder.

Hei.
Jeg har med skrekkblandet fryd sagt ja til å bli student i voksen alder for å lære mer om bruk av IKT i undervisningen.
Føler meg som Bambi på isen når jeg nå skal sette igang med blogging. Har nok utsatt starttidspunktet for å kunne manne meg opp til dette nye, men med hjelp og støtte skal det nok gå bra.


Har ikke vært innom noen sosiale medier fra før og det har vært en bevisst handling. Føler at det har vært litt skummelt fordi jeg har hørt og lest om hvordan man utleverer sitt privatliv når man ikke har så god kjennskap til bruken av disse.
Gjennom dette studiet håper jeg å få mer kunnskap om og trygghet til sosiale medier, og gleder meg nå til å kunne ta dette i bruk i min undervisningssituasjon.
Som lærer i helse- og sosialfag  har jeg til nå bare brukt It`s learning med elevene som en informasjonskilde på fag.

7 kommentarer:

  1. Da har vi sånn ca likt utgangspunkt. En trøst at det er flere av oss:)

    SvarSlett
  2. Hei, Åse.
    Gratulerer som blogger :))
    Godt å se at det er flere Bambier på dette studiet ;)
    Masse lykke til, Åse.
    Vi blogges!

    SvarSlett
  3. Supert jobbet, Åse! Synes du er en flink Bambi, jeg!

    SvarSlett
  4. Dette er jo en veldig bra start, Åse. Forstår veldig godt det du tenker omkring det å legge seg selv ut på nett. Det er nok lurt å ha en sunn skepsis til det hele i begynnelsen.

    SvarSlett
  5. Det er så utrolig godt å vite at det finnes flere Bambier på isen der ute! Kjenner på de samme følelsene som deg. Hver ggang jeg trykker på "sendknappen" lurer jeg på hvor i all verden det havner. Gleder meg til å blogge videre med deg!

    SvarSlett
  6. Hei Åse, ingen dårlig start det her, og om det kan være til hjelp, er jeg sikker på at de fleste av oss kjenner oss igjen i det du skriver.

    SvarSlett
  7. Morosamt å sjå at fleire bruker Bambi-biletet for å skildre seg sjølv som bloggar. Elles synest eg òg at du greier å halde deg på beina :)

    SvarSlett